VESTI I DOGAĐAJI

Istražite svet Technogyma. Budite u toku i saznajte najnovije vesti o našim proizvodima, inicijativama i dešavanjima.

Popularnost HIIT treninga stalno raste, a on uključuje izmenjivanje jedne ili više vežbi visokog intenziteta sa intervalom odmora čija dužina zavisi od intenziteta prethodne vježbe. 
Period odmora može varirati zavisno od sposobnosti pojedinca da se oporavi, tako mu omogućujući da obavlja sledeći aktivni interval na optimalnom nivou.

Za istaknuti prednosti i mane ove metodologije, Technogym je organizovao ‘HIIT kongres’ na koji je pozvao: Prof. Silvano Zanuso – voditelj za naučnu komunikaciju i istraživanje ; Antonio Paoli – izvanredni profesor fiziologije na Univerzitetu u Padovi; Adam Lewis – istraživač na Univerzitetu u Solenti i Andrea Biscarini – izvanredni profesor biomehanike Univerzitetu u Perugi.

Postavili smo nekoliko pitanja profesoru Zanuso-u.

1) Kako možemo defnisati HIIT?

HIIT program može se sastojati od aerobnih vežbi kao što su trčanje ili bicikliranje, ili vežbi snage a oboje naravno zahteva oporavak između izvođenja vežbi. Može se i izmenjivati aerobno vežbanje i vežbanje snage što daje mnoštvo različitih kombinacija treninga.

U okviru tih programa, HIIT vežbe mogu trajati od nekoliko sekundi (npr. trening snage) do nekoliko minuta (aerobni trening) sa ciljem da se postigne 80%-95% maksimalnog broja otkucaja srca pri obavljanju kardiovaskularne vežbe. Prilikom izvođenja vežbi na temelju snage opterećenje može biti vrlo blizu maksimalnom (1RM), ili na nešto manjem postotku od toga . U ovom poslednjem slučaju je potrebno povećati broj ponavljanja kako bi se postigla mišićna iscrpljenost.
Čitav trening sastoji se od naizmjeničnog odmora i izvođenja vežbi u celokupnom trajanju od 20-60 minuta.
Varijacija HIIT treninga može biti da se vreme odmaranja zameni sa izvođenjem neke druge vežbe što bi onda stvorilo trening ekstremno visokog intenziteta ali kraćeg trajanja od uobičajenog vežbanja. U tom slučaju drugi „I“, što znači interval, treba ukloniti stvarajući HIT akronim (visoko intenzivni trening).

2) Zašto su HIIT i HIT treninzi tako popularni?

Postoji više razloga za to. Prvi je što traju kraće od klasičnih treninga.
Zatim, potrošnja energije je puno veća po jedinici vremena od tradicionalnog treninga. Ovo ima dodatni metabolički efekat na potrošnju kalorija nakon treninga,pod nazivom EPOC koji je identifikovan kao dodatna energija iz tela kako bi se oporavilo nakon trening-vežbanja i vratilo u prvobitno stanje.
Nakon HIIT programa EPOC je generalno veći kod ove vrste treninga  u poredjenju  sa tradicionalnim treningom, za prva dva sata nakon vežbanja-treninga. Ovakva vrsta vežbanja je najčešće u obliku grupnog treninga. Stalno izmenjivanje aerobnog i treninga snage smatra se uzbudljivijim i zanimljivijim od klasičnog treninga.

3) Koji su rizici u ovakvim programima?

Hiit trening može dovesti do ozbiljnih posljedica ukoliko se vežbe ne izvode pravilno. Ove posledice se najviše odnose na kardiovaskularno i osteartikularno područje. Ljudi sa hipertenzijom ili sa istorijom koronarne ishemije trebaju posvetiti više pažnje prilikom izvođenja vežbi. Velik broj ponavljanja i visok intenzitet mogu dovesti do problema mišićno-koštanog sastava.
Kod izvođenja HIIT i HIT vežbi potrebna je visok nivo tehničkog izvođenja (npr. čučnjeva ili mrtvog dizanja). To znači da je ovakva vrsta telesne aktivnosti ograničena na krug ljudi sa dobrom koordinacijom i motoričkim veštinama.

Zaključak:

HIIT nije u potpunosti inovativan trening. Međutim, osnova na kojoj počiva takva vrsta vežbanja se treba razumeti. Primereni metabolički intenzitet treba uzeti u obzir kod svakog pojedinačno, uvažavajući njegovu sposobnost izvođenja vežbi tehnički ispravno.

Objavljeno 14. mart 2017.

fb


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function presscore_get_project_link() in /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-content/themes/dt-the7/inc/helpers.php:787 Stack trace: #0 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-content/themes/dt-the7/inc/helpers/blog-helpers.php(36): presscore_get_related_posts(Array) #1 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-content/themes/dt-the7/content-single.php(107): presscore_display_related_posts() #2 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-includes/template.php(724): require('/srv/users/prow...') #3 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-includes/template.php(671): load_template('/srv/users/prow...', false) #4 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-includes/general-template.php(168): locate_template(Array, true, false) #5 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-content/themes/dt-the7/single.php(27): get_template_part('content-single', 'post') #6 /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-includes/templ in /srv/users/prowellness/apps/prowellness/public/wp-content/themes/dt-the7/inc/helpers.php on line 787