Bicikli za vežbanje

Jedna od najprodavanijih fitness sprava za kućnu upotrebu je sobni bicikl.

Odličan izbor za za početnike

Mnogo je izgovora za neaktivnost, od manjka vremena do losih vremenskih uslova. Upravo da bi se to izbeglo, dobar početak sticanja forme može se odraditi na sobnom biciklu. Uz to, bicikl je moguće pozicionirati tako da gledate omiljeni televizijski program dok vozite pa će vam i vreme brže proći, a kalorije će se trošiti.

Podstiče topljenje masnog tkiva

U samo 30 minuta vožnje sobnog bicikla možete potrošiti oko 260 kalorija. (Prosečna vrednost za osobu od 70 kilograma koja okreće pedale umerenim tempom). Naravno, ubrzanjem tempa i potrošnja kalorija se povećava, a i osobe s većom težinom, u istom vremenskom periodu će potrošiti više energije. Dakle, redovnom vožnjom sobnog bicikla podstiče se topljenje viška masnog tkiva i sticanje željene težine.

Čuva zglobove

Sobni bicikl ne stvara preveliko opterećenje na kolena i zglobove, što nije slučaj sa hodanjem i trčanjem na otvorenom. Na statičnom biciklu lako možete podići srčani ritam do zone u kojoj se podstiče topljenje masnog tkiva bez negativnih uticaja na kolena i zglobove. Studije su potvrdile da je, za osobe koje imaju 25 i više kilograma viška, sobni bicikl bolja opcija čak i od hodanja jer je negativan uticaj na zglobove smanjen na minimum.

Podržava kardiovaskularno zdravlje

Vožnja sobnog bicikla je aerobna aktivnost, a poznato je da redovna aktivnost ove vrste pomaže smanjenju povišenog krvnog pritiska, regulaciji šećera u krvi te prevenciji srčanog udara, posebno u slučajevima osoba koje su već prebolele jedan srčani udar. Takođe, potvrđeno je da vožnja sobnog bicikla podstiče porast dobrog holesterola, smanjenje lošeg, te podstiče srčani mišić na pumpanje veće količine krvi.

Jača noge

Sobni bicikl je odlična aktivnost za jačanje mišića nogu budući da su to mišići koji su najviše aktivirani tokom vežbanja. Pojačajte opterećenje mišića nogu na različite načine: povećajte opterećenje na biciklu-pomoću ručice ili ustanite sa sedišta i pedalirajte stojeći.

Pozitivno utiče na raspoloženje

Kao i druge vrste fizičke aktivnosti i sobni bicikl pozitivno utiče na raspoloženje, mentalno i emocionalno zdravlje. Kao vrste aerobne aktivnosti, vožnja bicikla podstiče lučenje endorfina, „hormona sreće“ koji poboljšava raspoloženje i opšte mentalno stanje. Zbog toga se vožnja sobnog bicikla može koristiti i u borbi protiv depresije i kao način opuštanja od svakodnevnog stresa.

Omogućava niz različitih treninga

Na sobnom biciklu je moguće odraditi neograničen broj različitih treninga, od različitih intervalnih treninga uz korišćenje dodatne opreme ili bez nje, do klasičnih treninga različite dužine i trajanja kojima već za nekoliko nedelja, možete doći do super forme.

Ne zavisi od vremenskih (ne)prilika

Bez obzira kakvo je vrijeme napolju ili koliko je sati, trening na sobnom biciklu možete odraditi uvek. Dakle, uz ovu spravu, nema više izgovora „hladno je“ ili „kiša pada“. Zadatak vam ne može biti jednostavniji: sedite na bicikl i krenite da okrećete pedale.

Ne zauzima puno prostora

Sobni bicikl nije velikih dimenzija pa ne zauzima puno prostora u prostoriji u koju ga stavite. Takođe, kad završite sa treningom, jednostavno ga možete odgurati u neki ugao prostorije kako vam ne bi smetao u drugim aktivnostima u stanu. Takođe, kada to vreme napolju dozvoljava, bicikl možete izneti i na balkon ili terasu pa trening odraditi na svežem vazduhu.