Trake za trčanje

Fitness sprava za koju se odlučuje najveći broj vežbača.

Traka za trčanje pomaže u gubljenju viška kilograma.

Hodanje i trčanje na traci troši puno kalorija pa je traka odličan rekvizit za postizanje kalorijskog deficita koji je preduslov za gubljenje viška kilograma. Najbolji intenzitet vežbanja je onaj pri kojem osoba dok hoda ili trči na traci može normalno govoriti. Dokazano je da 40 minuta hoda na traci svakodnevno ili 60 minuta pet dana u nedelji donosi „značajne zdravstvene prednosti“ među koje se ubraja i gubljenje viška kilograma.

Traka za trčanje poboljšava kardiovaskularno zdravlje

Kao i u slučaju drugih aerobnih aktivnosti, hodanje ili trčanje na traci ima pozitivan uticaj na kardiovaskularno zdravlje. Pokreti koje telo obavlja tokom trčanja na traci zahtevaju ponavljanu aktivaciju mišića nogu, srca i ruku. Kao odgovor na ovu fizičku aktivnost i angažman, disanje i srčani puls se ubrzavaju pa se ubrzava krvotok između pluća i mišića.

Traka za trčanje poboljšava zdravlje kostiju

Vežbe koje se izvode korišćenjem težine vlastitog tela, poput trčanja ili hodanja na traci, povećavaju gustoću kostiju. Upravo povećana gustoća kostiju jača koštani sastav i smanjuje opasnost od bolesti povezanih sa propadanjem kostiju, poput osteoporoze.

Traka za trčanje manje utiče na zglobove

Traka za trčanje ima manji uticaj na zglobove od trčanja po asfaltu ili sličnim tvrdim podlogama. Traka se posebno preporučuje osobama sa povređenim zglobovima jer je dobar način laganom vraćanju kretanja u kontrolisanim uslovima.

Traka za trčanje pozitivno utiče na mentalno i emocionalno zdravlje

Vežbanje na traci za trčanje je aerobna aktivnost koja podstiče otpuštanje endorfina, hormona koji poboljšavaju opšte mentalno stanje. Zato trening na traci za trčanje može biti jako dobar u borbi protiv depresije te kao jedan od načina opuštanja od stresnih situacija. Vežbanje u aerobnoj zoni odličan je alat za suprotstavljanje anksioznosti i napetosti, a smanjenje simptoma ovog stanja vidljivo je odmah tokom samog treninga.

Traka za trčanje osigurava trening bez povreda

Trčanje na otvorenom može biti opasno zbog promena terena, neravnina i mogućih poskliznuća, posebno ako se trči u prirodi. Takođe, trening na traci je uvek u istom okruženju, bez opasnosti od prometa, povreda ili vremenskih neprilika.

Traka za trčanje štedi vreme

Za razliku od trčanja na otvorenom, traka za trčanje ne zahtijeva puno vremena ni pripreme. Mnogi trkači, osim vremena koje je potrebno za trčanje, moraju odvojiti i vreme za dolazak na stazu, nabaviti svu potrebnu opremu i u zimsko vreme, višeslojnu odeću. Traka za trčanje zahteva samo patike i vaše vreme za trening. Čak i odeća u kojoj trčite može biti neka „kućna“, u kojoj se osećate ugodno.